לבצע פרויקט פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי בירושלים בפרט, ובארץ בכלל, תורם רבות לחיזוקם של מבנים המיועדים למגורים, כמו גם להשבחתו של המבנה ברמה האסתטית והחברתית. עם זאת, כאשר מדובר בעיר גדולה בעלת היסטריה אדריכלית רבה, האם יש לבצע את פרויקט הפינוי ובינוי? או שמא תמ"א 38 תוכל לסייע בכך? בהתאם לכך, טרם תחתמו על אחת מהעסקאות הללו – חשוב להתייעץ עם מומחים ולברר את הנושא לעומק.

פינוי בינוי בירושלים

מאז הקמתה, ישראל חווה תנופת בנייה משמעותית – ובהתאם לגידול באוכלוסייה שנוצר. לצד הקמתן של שכונות רבות, כמו גם הקמתם של ערים ויישובים חדשים – תכניות ההתחדשות העירונית תופסות מקום משמעותי לא פחות. למה הכוונה בהתחדשות עירונית? בין אם מדובר בתמ"א 38 או פינוי ובינוי, פרויקטים אלו ורבים אחרים מעניקים פתרון פיזי, אסתטי וחברתי לבנייני מגורים רבים ברחבי הארץ.  

כאשר מדובר בעיר בעלת היסטוריה אדריכלית משמעותית כמו ירושלים, יש למצוא פתרון יעיל שיענה על הצורך בחידוש המבנים. פינוי בינוי, למשל, הינו פרויקט התחדשות עירונית המגיעה כפתרון אל מול התמעטות השטחים הפנויים – בתוך העיר ומחוצה לה. במסגרת פתרון זה, האזורים הרלוונטיים זוכים לשדרוג חברתי, כלכלי ואסתטי; פתרון המביא לתיקון מעמיק בתשתיות השונות. אזורים אלו, יש לציין, אף יקבלו הטבה במיסוי כמו גם בזכויות בנייה מגוונות לצורך תכנון פרויקטים עתידיים.

לצד היתרונות הרבים שפרויקט פינוי ובינוי יכול להביא לערים רבות בארץ, ובמיוחד בירושלים, חשוב להבין גם את החסרונות השונים; חסרונות הכוללים, בין השאר, את הפסקתה של עבודת הבניה בשל פשיטת רגל של היזמים ואף ביצוע עבירות שונות בבנייה עצמה. בכדי למנוע מצבים אלו ואחרים, חשוב לפנות לגורמים מוסמכים ומנוסים שילוו את תהליך הפרויקט מראשיתו ועד סופו – על הצד הטוב ביותר.

 

להביא לשינוי – עם מרום אדריכלים

פינוי בינוי הינו פרויקט מהמעלה הראשונה שיש ביכולתו לשדרג שכונות וותיקות מפני התדרדרות. בהתאם לכך, במידה וברצונכם לפקח על תהליך זה על שלל היבטיו השונים – כולל מגבלות הבניה והתקציב, חברת מרום אדריכלים תשמח ללוות אתכם.