לבצע תכנית תמ"א 38 בירושלים כראוי

כחלק מתהליך ההתחדשות בישראל, הוקמה תכנית תמ"א 38 שמטרתה לחזק את המבנים הקיימים – לצד תוספות בנייה. תכנון תמ"א 38 בירושלים הינו מורכב, במיוחד בהשוואה לערים אחרות, בשל הבנייה הישנה בעלת הערך ההיסטורי הרב. כיצד ניתן לחזק מבנים אלו ואף להרחיב את הבנייה עם קומות וחדרים חדשים? הצוות המקצועי של מרום אדריכלים יסייע לכם לאורכו של תהליך זה.

תמ"א 38 ירושלים

ישראל היא מדינה למודת אסונות טבע: בין אם מדובר ברעידות אדמה או תופעות הרסניות אחרות, הן מביאות להרס ולנזקים רבים – במבנים ובחיי אדם. עם זאת, כדי לתת מענה על תרחישים עתידיים מסוגים אלו, נוצרה תמ"א 38 – או בשמה המלא: תכנית מתאר ארצית מספר 38. תכנית זו באה לתת מענה למבנים וותיקים שנבנו טרם חקיקת התקנות החדשות בנוגע לבנייה יציבה ואיתנה. מעבר לכך, תמ"א 38 אף מובילה להתחדשות רבה בערים שונות בישראל שכן היא כוללת הרבה מעבר לחיזוקם של מבנים, אלא אף מרחיבה אותם באמצעות קומות נוספות וחדרים – שבמקרים רבים משמשים כממ"דים לדיירים.

כאשר מדובר בחיזוקם של מבנים בירושלים, מדובר במשימה מורכבת ולא פשוטה כלל וכלל. בירת ישראל נחשבת לאחת הערים הגדולות בישראל. בהתאם לכך, הולך וגובר הצורך לתת מענה לאוכלוסייה ההולכת וגדלה. לצד כל זאת, ובשל הבנייה בעל הסגנון האדריכלי המיוחד שבה – ישנו צורך לשמר את המבנים הוותיקים ולקחת החשבון פרטים רבים לצורך תחזוקה נאותה. בהתאם לכך, ובטרם יתחיל פרויקט התמ"א 38 באחת משכונותיה של ירושלים, יש לשתף פעולה עם חברה אדריכלית מנוסה ואמינה אשר תכין תכנית בנייה שתענה על צרכי המבנה, כמו גם תתמזג היטב עם הקו האדריכלי של המבנה. כך, ניתן יהיה להבטיח שהקבלן יבצע את משימת הבנייה באופן שישרת את האינטרסים של הדיירים – ולא ההיפך.

 

לחדש מבנה – בהתאם לכללים

בבניין בו אתם גרים אמורה להתבצע תמ"א 38? כדי לקחת את המושכות לידיים ולוודא שתכנית זו תשרת היטב את אופי הבניין, חשוב להסתייע במשרד אדריכלים מקצועי. בהתאם, הצוות של מרום אדריכלים ישמח ללוות אתכם לאורכו של תהליך חשוב זה ולסייע בעת התכנון הנאות והיצירתי של המבנה.