מה חשוב לדעת על חיזוק מבנים?

לצד התנופה המתמשכת בשוק הדיור, ישנם מבנים רבים וישנים שאינם עומדים בתקנים החדשים. חיזוק מבנים אלו הם חלק אינטגרלי מפרויקט תמ"א 38. במילים אחרות, כדי שמבנים וותיקים יוכלו לעמוד בסטנדרט הבניה החדש כמו גם לצמצם אפשרויות פגיעה מפני רעידות אדמה – חשוב להשלים פעולת תכנית מתאר זו על הצד הטוב ביותר.

מה חשוב לדעת על חיזוק מבנים?

המבנה הגיאולוגי עליו ישראל עומדת מוגדר כפעיל. בהתאם לכך, אחת הסכנות הרבות היכולות להשפיע ישירות על חייהם של התושבים היא רעידות אדמה. לכן, בשנים האחרונות נקבעה תכנית מתאר ארצית מספר 38, או בקיצור – תמ"א 38, לצורך חיזוקם של מבנים קיימים – ובהתאם לתקנות הנדסיות. גרים בבניין דירות ישנות ומתפוררות וחוששים שמא רעידת אדמה תמוטט אותו? אין ספק שחיזוק המבנה הוא הצעד המתבקש.

בטרם תחילתו של פרויקט חיזוק הבניין שלכם, מומלץ להעמיק את ידיעותיכם בתחום ידע זה. ראשית, יש לדעת אילו מבנים זכאים להשתתף בפרויקט תמ"א 38: בנסגרת יוזמה מבורכת זו, הבניינים הזכאים לחיזוק הינם מבנים וותיקים הכוללים 2 קומות ומעלה. בנוסף, שטחם של מבנים אלו צריכים לחצות את ה-400 מ"ר. מעבר לכך, פרויקט חיזוק המבנים מתייחס לאלו שנבנו עד ל-1980 ושאינם נבנו בהתאם לתקנות העמידות מפני רעידות אדמה.

לצד רכישת ידע זה, חשוב להתוודע גם למפרט הטכני של פעולות חיזוק המבנים. מפרט זה כולל, בין היתר, את הפעולות הבאות:

  1. תיקון הסדקים לאורכו ולרוחבו של המבנה באמצעות בטון
  2. תיקוני טיח וטיט לצד עבודות צביעה חיצונית בכל המבנה
  3. ביצוע עבודות שיפוץ של קומת הכניסה; עבודה הכוללת, בין השאר, את חיזוקם של העמודים והעיבוי שלהם

לצד כל זאת, חשוב להדגיש כי פרויקט תמ"א 38 כולל הרבה מעבר לפעולות חיזוק המבנה, אלא גם תוספות בנייה. במסגרת פעולה זו, נבנים, למשל, ממ"דים לצורך הגנה בעת סכנות.

 

לחזק ולשמר מבנים

פרויקט תמ"א 38 הוא בבחינת יוזמה מבורכת – בכך אין כל ספק. עם זאת, בכדי שתכנית זו תתבצע כראוי, מומלץ לפנות אל חברת מרום אדריכלים, שכן חברה זו תסייע לכם בעת תכנון הפרויקט כמו גם ניהולו באופן שוטף.