סוגים שונים של הרחבות בניה

רבים מאתנו הגרים בנייני מגורים וותיקים מעוניינים בבוא העת והתקציב המתאים – לבצע תוספות בניה בחלל בו אנו גרים. הרחבות בניה, בהתאם לכך, מסייעות לנו להגשים את חלומנו. עם זאת, בכדי להתמודד עם התקנות השונות – תוך שמירה על בניה ירוקה, חשוב להתנהל כראוי תוך ליווי מקצועי של אנשי מקצוע מביני דבר. בהתאם לכך ובבואכם להתחיל בתהליך הרחבת הבניה במבנה שלכם – אל תבצעו תהליך זה לבד. במקום זאת, צרו קשר עם מרום אדריכלים.

סוגים שונים של הרחבות בניה

בין אם מדובר בהרחבתו של חדר, או שמא מדובר בתוספות של מקומות חנייה, שדרוג הנכס דורש הבנה מלאה של סדר הפעולות המלא. בבואכם להתחיל בתכנון האדריכלי של הרחבות אלו, רצוי לדעת אילו תוספות בניה קיימות:

 

  • ממ"ד – לאורך השנים האחרונות, הולכת וגוברת המודעות כלפי סכנות כדוגמת רעידות אדמה. בהתאם לכך, תכנית מתאר ארצית 38 נוצרה לשם חיזוקם של מבנים. סטנדרט הבניה של מרחב מוגן זה עומד על 9 מ"ר וחובה להתקין בחדר זה חלון.
  • יחידת דיור – במידה ובבעלותכם יחידת דיור שברצונכם להשכיר, בהחלט נהוג לפצל את החדרים שבתוכה על מנת להגיע לרווח מקסימלי ממגוריהם של הדיירים הפוטנציאלים. בהתאם לכך, יש צורך בקבלת היתר בניה, כמו גם פירוט על תוספות שטח אחרות בעת הגשת הבקשה להיתר.
  • שימוש חורג למסחר – בעלי מעבדה, חנות או משרד עורכי דין ואתם מעוניינים בהרחבת המבנה? תוספת במקומות חניה או שימושים חורגים אחרים שאינם מיועדים למגורים דורשים בקשה מסודרת לשם קבלת היתר בניה. לצד הגשת בקשה זו, יש לצרף רישיון אישור של משרד הבריאות – במידה ועסק זה מחויב בהחזקתו של רישיון עסק.

 

להשיג כל מטרה – ולהתחיל בפרויקט הבניה

הרחבת בניה היא בגדר חלום שניתן להגשים. אל תתמהמהו בכך – צרו קשר עם חברת מרום אדריכלים. אנו נשמח ללוות ולייעץ לכם במהלך פרויקט חשוב זה, לצד ביצוע התכנון האדריכלי של תוספות הבניה. שירותים אלו נעניק במקצועיות רבה תוך יישום הידע הרבה שנרכש לאורך שנים רבות של עבודה בתחום.