פרויקט פינוי בינוי: מידע מקיף

לאורך השנים האחרונות, ההתחדשות העירונית והארצית הולכת וצוברת תאוצה. פרויקט פינוי בינוי, בשונה מתוכניות מתאר אחרות, מיועד לתת מענה על אוזלת השטחים הפנויים בתוך הערים ומחוץ להם. במילים אחרות, בכדי להתמודד באופן יעיל עם הצפיפות בערים השונות ובמרקם העירוני הרעוע – תכנית פינוי בינוי מציעה תוספת מקומות דיור לצד שימוש יעיל של הקרקע.

ישראל חגגה לאחרונה 70 שנה להיווסדה; שבעה עשורים בהם מרקם האוכלוסייה ומבני המגורים בהם הדיירים מתגוררים משנים את אופיים. בהתאם לכך, נוצר תהליך התחדשות עירונית לצורך שיפור איכות החיים של תושבי המדינה. במילים אחרות, בין אם מדובר בשכונה או רחובות הזקוקים למקצה שיפורים פיזי, אסתטי, חברתי או אחר – ובסיומו של תהליך התחדשות זה, הם יתמזגו חזרה עם המרקם העירוני.

 

שלבי פרויקט הפינוי ובינוי כוללים, בין השאר, את תהליך המשא ומתן המתקיים בין היזם האחראי על ביצוע הפרויקט לבין דיירי המבנה. חשוב לציין שדין ודברים אלו כוללים כמובן את הסיכום על הפיצויים אותם יקבלו דיירי המבנה: בשל העובדה שדיירים אלו מתפנים מדירתם לאורך תקופה מוגדרת – ולעיתים ממושכת, על היזם להציע להם פתרון דיור חלופי כמו גם פיצויים כספיים על תקופת הרס ובנייה זו. לאחר שמשא ומתן זה מסתיים ונחתם ההסכם בין הצדדים המעורבים, על היזם לקבל אישור להרס המבנה ותחילת העבודה על המבנה החדש שיחליף אותו.

 

להעלות את רמת החיים

פרויקט פינוי ובינוי מיועד לשדרג אזור מגורים או מבנה יחיד ברחוב – לצורך שדרוג איכות החיים של הדיירים. לצד כל זאת, מדובר בפתרון שיש ביכולתו לענות על מצוקת הדיור שקיימת בערים רבות בארץ. בשל חשיבותו הרבה של פרויקט זה, ומשום שמדובר בתהליך מורכב, חשוב לבצע אותו על הצד הטוב ביותר: אל תשאירו בידיהם של חובבנים – צרו קשר בהקדם עם מרום אדריכלים, חברה בעלת ניסיון רב בפרויקטים מסוג זה. אנו ננהל תהליך זה, כולל ההיבטים האדריכלים האיכותיים ביותר.