שינוי תב"ע – מידע מקיף

בין שלל תכניות המתאר העירוניות השונות ותכניות בניין עיר – נדמה שאנו הולכים לאיבוד בין שלל ראשי התיבות והמונחים המקצועיים. מחפשים אחר שינוי ייעודה של קרקע? שינוי תב"ע יסייע לכם בבואכם לשנות או להקים נכס – ולקבוע את גודלו של המבנה, לצד מספר הקומות שיבנו ואף היבטי בנייה נוספים כדוגמת סוג הגג וכן הלאה. כדי להוציא לפועל תכנית זו – יש לבצע אותה בהתאם לתקנות בחוק. חברת מרום אדריכלים תשמח לסייע לכם בכך ותלווה אתכם לאורכו של התהליך.

לאורכה ולרוחבה של ישראל, ניתן לחזות בהתחדשות העירונית הענפה; התחדשות אשר מביאה לעלייה בדירות כמו גם לשיפור בנראות של המבנים. עם זאת, ולפני תכנון פעולות אלו והוצאתן אל הפועל, חשוב להשמיש את הקרקע עליה יתבצעו הפרויקטים השונים במסגרת ההתחדשות העירונית. תהליך זה נקרא תב"ע, או בשמו המלא: תכנית בניין עיר. בהתאם לחוק שנקבע בשנת 1965, אין לבצע פעולה בתחום המקרקעין – אלא אם הוועדה המקומית העניקה היתר לכך ובהתאם להנחיות השונות. במקביל, יש לציין כי פרויקט התב"ע מורכב משני סוגים עיקריים של מסמכים, כאשר הראשון הינו תשריט והשני הוא תקנון.

לעיתים קרובות, חלים שינויים במסגרת התב"ע. שינויים אלו דורשים הגשת בקשה מסודרת לצורך שימוש נאות וחוקי בקרקע. את בקשת השינוי במסגרת התב"ע מגישים, בדרך כלל, באמצעות שלוש קטגוריות עיקריות:

  • קבלת הקלות או היתרים לתוספות הבנייה שלא הוגדרו בתחילת התכנון; שינויים הכוללים, בין השאר, הוספת קומה לבניין ואף מקומות חנייה חדשים.
  • שינוי בייעודה של הקרקע. בקשות אלו נחשבות למורכבות באופן יחסי וזאת משום שלרוב לא קיימת התאמה בין הייעוד המקורי של הקרקע לבין התכנית לשמה מבקש היזם להשמיש את הקרקע.
  • שינוי בקווי הבניין: במסגרת התב"ע מוגדרים הגבולות שבין שולי השטח לבין הבניין. במידה וישנו צורך לשנות גבולות אלו – על היזם להגיש בקשה מסודרת.

 

להשיג את האישור הנכסף

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים – זוהי אמרה המוכרת לכולנו. כדי להוציא אל הפועל את תכנית הבנייה שלכם, רצוי, ראשית, להשמיש את הקרקע עליה תתבצע תכנית הבניה. לצורך כך, מומלץ לפנות לחברת מרום אדריכלים, חברה הפועלת שנים ארוכות בתחום זה ובעלת הבנה מעמיקה בדקויות השונות אשר יגשימו את חלומכם – באופן המושלם ביותר.