תפקידיהם השונים של אדריכלים בירושלים

ירושלים היא אחת הערים הקדושות והמיוחדות בארץ – ובעולם. לצד הילת הקדושה, עיר זאת נושאת בתוכה היבט אדריכלי יוצא דופן. כדי לשמר זאת, אדריכלים בירושלים נושאים בתפקיד חשוב למדי: היכולת לשלב בין ידע אדריכלי מודרני לצד היכולת לשמר את המבנים ההיסטוריים ואת הארכיטקטורה היוצאת דופן שלהם.

בין אם מדובר במעבר לבית חדש או שמא עיצובה של הדירה הנוכחית – מדובר בתהליך לא פשוט. כאשר מדובר במבנים העומדים בירושלים – המשימה מקבלת תפנית חדה והופכת למורכבת בהרבה. משום שירושלים נושאת היסטוריה דתית ותרבותית משמעותית, ישנה חשיבות רבה ליד אדריכלית מקצועית. בבואכם לשכור את שירותיו של אדריכל העובד בעיר הקודש, חשוב להבין מה תפקיד זה כולל, ומה עליו לקחת בחשבון בעת תהליך העיצוב:

 

  • חיזוק מבני: לאורך השנים האחרונות הולכת, וגוברת המודעות לחיזוקם של מבנים מפני רעידות אדמה. במילים אחרות, כחלק מההתחדשות העירונית – או בשמה המוכר יותר, תמ"א 38, ישנה חשיבות לחזק את היסודות של המבנים השונים. בעיר בירושלים, תפיסת עולם זו חשובה הרבה יותר: לצד הבניה החדשה – בין אם מדובר במגדלי מגורים כמו גם מרכזי עסקים חדשים, ישנם מבנים וותיקים הדורשים, ללא כל צל של ספק, חיזוק יסודות, בניית ממ"דים לצד הוספה של מקומות חניה.
  • הרחבות בניה: ירושלים, כאמור, משופעת במבני מגורים וותיקים. עם זאת, דיירים רבים מחפשים אחר דרכים חדשות לשדרג את מעונם הקט והישן ולהרחיב אותו. הרחבה זו איננה אומרת שעיצובו הכולל של המבנה יהפוך לנטע זר ולעול לאורכו של התהליך, להיפך – בהחלט ניתן לבנות הרחבה זו כך שתשלב היבט עיצובי זה עם הקונספט האדריכלי של המבנה.

 

לשמר את יופייה של ירושלים

ירושלים הינה עיר יפיפייה כשם שהיא מורכבת. בהתאם לכך, כאשר מדובר בשימור ובתחזוקת המבנים הוותיקים שבה – ישנה חשיבות ממעלה ראשונה לשמר אותם כראוי ובהתאם לתקנות שנקבעו. על מנת לבצע את פעולות החיזוק לצד השלמתן של תוספות הבניה באופן חוקי וכמובן – אסתטי, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברת מרום אדריכלים. צוות החברה ישמח ללוות אתכם בתהליכים אלו, לצד השגתם של היתרי הבניה.